KvK: 34284895 BTW: NL001813497B14
|
Cases -2-
Aanpassing huisstijl Aanpak: Opstellen briefing, opstellen selectiecriteria, uitnodigen reclamebureaus, presentaties bureaus, keuze bureau. Beoordeling van geleverd werk van het gekozen reclamebureau en presentatie aan management, gevolgd door een introductie aan het personeel. Gefaseerde invoering huisstijl (website, briefpapier, advertenties, marketingacties etc.). Diverse advertenties zijn onderzocht onder doelgroep. Resultaat: structurele aandacht en aanpak van alle uitingen, betere herkenbaarheid van het bedrijf. De onderzoeksresultaten laten zien dat de aandacht voor de advertenties is gestegen met 9%. Later onderzoek gaf aan dat de communiactiewaarde verder was gestegen. Noot: in het jaar van de aanpassing van de huisstijl was het advertentiebudget 30% lager dan de jaren ervoor. Aanpak: Er is een inventarisatie gemaakt van mogelijke vaste items (bv. interview met een klant). De inhoud werd steeds gekoppeld aan 1 thema. Omdat meerdere mensen en afdelingen waren betrokken was het opstellen van een werkprocedure met tijdsplanning en werkverdeling een belangrijke succesvoorwaarde. Bovendien is een schatting gemaakt van de kosten per uitgave. Na het opzetten van de werkwijze werd 1 afdeling verantwoordelijk voor het agenderen en inplannen van de nieuwsbrief, het redigeren de aangeleverde artikelen, het versturen van de nieuwsbrief en het bijwerken van de adressendatabase. Resultaat: De nieuwsbrief verschijnt 2x per jaar. Account managers gaven aan tevreden te zijn met het hulpmiddel.
|