KvK: 34284895 BTW: NL001813497B14
|
Cases
Onderzoek tevredenheid kopers Doel: Het inventariseren van eventuele klachten om deze te kunnen verhelpen en het product te kunnen verbeteren voor toekomstige kopers. Aanpak: Het opstellen van de vragenlijst aan de hand van cruciale onderdelen van het product. Het verzamelen van data, gevolgd door een grondige analyse en een duidelijke rapportage.
Geautomatiseerd continu-onderzoek verspreidorganisatie Aanpak: Onderzoek naar het aantal te realiseren gesprekken via Interactive Voice-Response gegeven de omzet. Hiervoor is een onderzoeksopzet opgesteld op basis waarvan kosten ingeschat konden worden. Er waren 2 opties: uitbreiding van de IVR-infrastructuur of uitbesteding van de datacollectie. Resultaat: Uitbesteding van de dataverzameling bleek geen kostendekkende mogelijkheid. Uitbreiding van de IVR-capaciteit kon dit wel bieden. De opzet was gebaseerd op een aantal veronderstellingen, terwijl alle risico’s hiervoor bij de opdrachtgever zouden liggen. Als de veronderstellingen juist waren, kon dit tot een aanzienlijke winst leiden. Als deze echter niet klopten, werd het verlies een factor groter. De opdrachtgever zou te ver van zijn kernactiviteiten afdwalen en zeer grote risico’s lopen. Daarom is geadviseerd af te zien van het uitbrengen van een offerte.
Haalbaarheidsonderzoek Gebruik van RFID Aanpak: Er is vooronderzoek gedaan naar de (on)mogelijkheden van RFID, een electronisch barcodesysteem waarmee goederen geidentificeerd en gevolgd kunnen worden. De eerste toepassing is geinspireerd op het belangrijkste marktsegment. Toepassingen voor andere segmenten zijn ook bedacht, maar worden pas in een latere fase uitgewerkt.
|